Még olvasni sem tudtam, amikor már lenyűgöztek a nyomtatott szövegek, az autómárkák emblémái és a termékek csomagolásai, bár abban az időben jóval kevesebb vizuális inger érte az embert.
Később is kerestem a szellemes grafikai megoldásokat. (Kassák Tisztaság könyve, Szántó Tibor munkái, magyar illusztrátorok mesekönyvei, plakátjai, külföldi termékek feliratai.)
Középiskolai éveim alatt tudatosan készültem a grafikusi pályára. Heti négy alkalommal jártam rajzolni, ezen kívül pedig minden szabadidőmet ezzel töltöttem. A felsőoktatás költségeit (Eger matematika-rajz szak 1989, Budapesti Képzőművészeti Egyetem 1999) már részben grafikusi munkával fedeztem. Így kézenfekvő volt számomra, hogy a tanári állás mellett vállalkozást indítok.
Sajnos a tanítás és a grafikai vállalkozás között évek óta nem tudok választani. Ez nem csak kellemetlenséggel jár, – nem állok folyamatosan ügyfeleim rendelkezésére – de előnye is van. Egyfajta didaktikus gondolkodás, és empátia a megbízóim irányában. Sokszor ráérzek, hogy mire van szükségük és látom az üzeneteik leginkább érthető vizuális megfogalmazását. Úgy ítélem meg (és ebben sok pozitív visszajelzést kapok) hogy pontosan ez a vállalkozásom erőssége különösen az évek óta velem dolgozó megrendelőim esetében. Szeretem a közösen kialakított grafikai elveket, de nehezen bírom, ha valaki gyakorlatban is „segíteni” akar.
A vállalkozás kezdeti éveiben minden munkát elvállaltam. Óriási tapasztalatot és széles szakmai ismeretségi kört hozott számomra, hogy egy győri marketing ügynökség velem készíttette el a logóját. Az arculatot olyan jónak ítélték, hogy felvettek külsős munkatársnak. Évekig tartó közös munkánk során a kis megrendelőktől a multi cégekig, egyszerű ajándéktárgy feliratozástól a kiadványszerkesztésig sok tervezési és gyártási feladatot megismertem. Az itt szerzett tapasztalat birtokában 2002-ben önálló vállalkozást indítottam 2D Grafika néven.
Állandó ügyfeleim egy része azóta áll velem kapcsolatban. Általában hosszútávú közös munkában gondolkodom. Egy-egy megrendelőmhöz kapcsolódó grafikáim stílusa, színvilága, hangulata állandó, miközben a konkrét művek változatosak és folyamatosan megújulnak. Így könnyen azonosítható, de a sablonos megoldásokat kerülő arculatokat gondozok. Egy grafikus számára az a legszerencsésebb eset, ha a logó kitalálásától a kiadványok, kreatív anyagok nyomtatásán át a webes megjelenésig tervezheti, felügyelheti a munkát. Sajnos nagyobb a lemorzsolódás olyan esetekben, amikor hirtelen át kell venni egy korábbi reklámcég helyét, ahol egy-egy konkrét feladat megoldása a cél, ahol külső marketing szakemberek hozzák a munkát és nem alakul ki személyes kapcsolat.
Gyerekkori lelkesedésem, ifjúkori tudatos keresésem és tanulásom a mai napig megmaradt. Munkámban figyelembe veszem a legújabb trendeket, de az idők során kialakult saját stílusomat is fontos üzleti értéknek tartom.