Logótervezés

FacebookGoogle Bookmarks
„A jó logó azonosít és megkülönböztet.”
 

Szüksége van egy jó logóra? Nézzen körüll a 2D Grafika referenciái között, hogy meggyőződjön róla: jó helyen keresi!

Turizmussal, természetvédelemmel kapcsolatos logók

pisztrangkor szite Őrség Szigetközi termék
tovább >>

Szolgáltatások logói

Arrabona ügynökség OpenOnline Korrekt adatok Saunaspezial
tovább >>

Ipari, kereskedelmi, mezőgazdasági vállalkozások logói

Inter Horse Truck Horse and Machine Martinyak Ital Sas és Kos
tovább >>

Egészséggel, sporttal kapcsolatos logók

Naturstar Sziluett Studió Elitevital Laserderm
tovább >>

Oktatás. kultúra

Arrabona studio Gyermekek háza eigt singers Öveges labor arculatterv
tovább >>

Fesztiválok, események logói

Révai Miklós Gimnázium 225 Petrezsirom fesztivál Tájevező verseny Falubájk verseny
tovább >>

Intézmények, egyesületek logói

Talajbarát település Az Élő Zenéért Egyesület Szigetköz Mosni-sík Leader Egyesület VÜF
tovább >>


A logótervezés szempontjai

A logó nem eseti megjelenésre törekszik, nem ideiglenes vizuális lelemény, hanem egy olyan nyelvrendszer legfontosabb eleme, amely valamely vállalkozás hitelesítését, tevékenységének, szellemiségének bemutatását vállalja
  • Esztétika:
    A legegyszerűbb emblémák a legkönnyebben megjegyezhetőek. Nálam a tervezés mindig az adott tevékenységi kör hangulatának, szín-környezetének, a célcsoport és a megrendelő ízlésének tanulmányozásával kezdődik. A szerkesztés folyamán arra törekszem, hogy minél kevesebb eszközzel minél többet mondjak el. Fontos az újszerűség- nem baj, ha egyéb hasonló termék sajátosságaira is utalunk-, de a jó logónak egy hirdetési felületen száz másik közül is ki kell tűnnie. A képi kifejezőeszközök közül a legtöbb a tervezés során fontossá válik. Ilyenek: színkontrasztok, színharmóniák, képi egyensúly, szimmetria-aszimmetria (aranymetszés), arány, vonal, folt, ritmus stb. Ha a gondolat tiszta, a logó hangulata világos, akkor jön a tipográfiai finomítás, legvégül a számítógép.
  • Tartalom:
    Bármilyen vizuális jel csak akkor teljes, ha formái, esztétikai meggondolásai valamilyen gondolat hordozására vállalkoznak. A jó logó „epigramma”: rövid és csattanós.
  • Használhatóság:
    Ez egyrészt a fogyasztó számára fontos: olvasható, kontrasztos, minél kevesebb szöveges információt tartalmaz, megjegyezhető, figyelemfelkeltő; másrészt a kivitelezők számára : könnyen legyártható továbbítható, minden nyomdai eljárással, könnyen reprodukálható.
  • Jogi vetület:
    A logó megvásárlásakor a 2D Grafika lemond a szerzői jogról. Ellenkező eseteben viszont mindent megtesz a szellemi termékének megvédésére.

A jó logó csak akkor drága, ha a megrendelő nincsen tisztában saját tevékenységével, nevével, elvárásaival és fogyasztóinak körével.